Servicii
Investigaţii pentru persoane juridice
Investigaţii pentru persoane fizice
Etapele procesului investigativ
• acordarea de consultanţă în elaborarea programelor şi normelor interne pentru protecţia firmei sub raport procedural, fizic şi cu privire la personal, în baza legii;
• acordarea de consultanţă în organizarea structurilor interne de securitate ale firmei împotriva scurgerilor de informaţii economice, precum şi în instruirea personalului din cadrul acestora;
• asigurarea protecţiei împotriva scurgerii unor informaţii din sfera vieţii private sau a activităţii agenţilor economici care doresc să păstreze confidenţialitatea acestora (antispionaj);
• protecţia sistemelor informatice împotriva scurgerilor sau sustragerii de date confidenţiale, stabilirea modului de folosinţă a sistemelor informatice din cadrul firmei şi stabilirea comportamentului persoanelor pe internet;
• verificarea eficienţei sistemelor de securitate şi siguranţă, a agenţilor de pază;
• investigarea împrejurărilor pierderii unor documente şi acte, precum şi investigaţii în scopul obţinerii acestora din arhivă;
• verificarea stării de loialitate şi corectitudine a angajaţilor firmei, sub raportul:
– îndeplinirii sarcinilor profesionale specifice;
– modul în care respectă secretul profesional;
– modul în care acţionează sau nu pentru promovarea imaginii firmei;
• stabilirea autorilor unor fraude sau a unor angajaţi neloiali firmei;
• verificări privind condiţia economico-socială şi moral-etică a unor persoane, a angajaţilor şi a viitorilor angajaţi;
• verificarea angajaţilor sau a candidaţilor la angajare pentru stabilirea compatibilităţii cu cerinţele posturilor pe care le ocupă sau urmează să le ocupe – anchete de moralitate, condiţia economico-socială şi moral-etică (salariaţi, viitori colaboratori, viitori clienţi etc.);
• verificarea angajaţilor care se declară bolnavi sau invocă diverse motive în vederea neprezentării la locul de muncă;
• depistarea muncii la negru;
• selecţionarea personalului în vederea angajării;
• verificarea potenţialilor parteneri de afaceri, persoane fizice sau juridice, sub raportul:
– bonităţii, seriozităţii sau solvabilităţii acestora;
– seriozităţii şi corectitudinii în îndeplinirea obligaţiilor asumate prin contract;
• obţinerea de date privind antecedentele comerciale şi cazierele comerciale ale partenerilor de afaceri actuali sau viitori;
• obţinerea de informaţii privind fraude în domeniul comerţului (clienţi rău platnici, reţele de firme organizate pentru fraudă etc.);
• prevenirea colaborării cu parteneri dubioşi sau cu intenţii delictuale;
• identificarea debitorilor, stabilirea solvabilităţii lor şi a bunurilor care urmează a fi executate pe cale judecătorească;
• apărarea interesului companiilor de asigurări de bunuri şi persoane împotriva pretendenţilor şi solicitărilor frauduloase sau nejustificate de compensaţii materiale din partea asiguraţilor;
• identificarea bunurilor care fac obiectul unor litigii de natură civilă sau penală înstrăinate în scopul prejudicierii intereselor unor părţi în proces;
• investigarea cazurilor de fraude efectuate în domeniul asigurărilor şi domeniul bancar;
• obţinerea de informaţii privind manoperele frauduloase, contrare legilor specifice în domeniu;
• identificarea unor intenţii sau operaţiuni de înstrăinare a unor bunuri pentru diminuarea patrimoniului şi nerespectarea obligaţiunilor contractuale asumate chiar până când se ajunge în stare de faliment;
• căutarea şi identificarea unor martori participanţi la evenimente aflate în litigiu, precum şi căutarea de probe şi contraprobe necesare în procese;
• alte activităţi de investigaţii necesare în procese;
• obţinerea de informaţii privind concurenţa neloială;
• protecţia proprietăţii intelectuale – a dreptului de autor, a mărcilor înregistrate şi a patentelor;
• identificarea de noi parteneri sau pieţe;
• verificări patrimoniale, cercetări ipotecare, cadastrale, testamentare, auto etc.;
• verificarea criminalistică a semnăturilor (descoperirea falsurilor);
• investigări de dactiloscopie, grafică, balistică şi traseologie;
• obţinerea de informaţii şi alte investigaţii speciale la cerere.
• verificări privind conduita şi moralitatea publică a unei persoane;
• verificări privind adresa, ocupaţia şi stilul de viaţă al unei persoane;
• verificarea antecedentelor unor persoane;
• verificări cu privire la persoanele dispărute de la domiciliu, necunoscute sau ascunse (cazuri de dispariţii altele decât cele aflate în lucru la organele specializate ale statului);
• supraveghere şi urmărire de persoane (filaj);
• supravegherea incintelor şi a persoanelor din acestea;
• identificări de rude sau persoane din cercul intim al clientului despre care solicitantul nu mai cunoaşte nimic de ani de zile;
• identificări de adrese;
• obţinerea unor documente solicitate de client care atestă naşterea, modificarea sau stingerea unor raporturi juridice, în vederea:
– stabilirii filiaţiei şi a arborelui genealogic când persoana în cauză nu-şi cunoaşte ascendenţii şi descendenţii;
– atestării gradului de rudenie cu anumite persoane;
– atestării drepturilor şi obligaţiilor de participare la masa succesorală;
– atestării drepturilor şi obligaţiilor soţilor cu privire la patrimoniul comun în caz de partaj;
– atestării investiţiilor realizate cu privire la un bun mobil sau imobil ce reprezintă obiectul unui litigiu;
– utilizării în instanţă pentru declararea judecătorească a dispariţiei unei persoane şi, respectiv, declararea judecătorească a morţii acesteia pentru deschiderea succesiunii în vederea stingerii obligaţiilor către creditori;
– atestării stării civile etc.;
• verificări sub toate aspectele cu privire la condiţia economico-socială şi moral-etică a viitorului soţ/soţie, ginere/noră;
• culegerea de informaţii privind fidelitatea conjugală sau anumite disfuncţii de ordin moral-etic şi socio-juridic în relaţiile de cuplu;
• verificări complexe cu privire la copiii care urmează să fie înfiaţi şi la familiile acestora;
• verificări cu privire la comportamentul, anturajul şi preocupările ascunse ale copilului;
• verificări privind abuzul asupra copiilor;
• verificări privind violență în familie;
• protecţia tinerilor expuşi factorilor de risc (consum şi trafic de droguri, anturaje de factură infracţională etc.);
• verificarea unor medii viciate, criminogene;
• identificarea bunurilor care fac obiectul unor litigii de natură civilă sau penală, înstrăinate în scopul prejudicierii intereselor unei părţi în proces, obţinerea de probe şi activităţi de recuperare a lor;
• căutarea şi identificarea unor martori participanţi la evenimente aflate în litigiu;
• identificarea bunurilor şi valorilor dispărute în condiţii suspecte;
• contracararea ameninţărilor, şantajului sau a hărţuirii sexuale;
• verificări privind încălcarea drepturilor omului sau a libertăţilor constituţionale;
• verificări privind solvabilitatea ori seriozitatea unei persoane fizice sau juridice;
• asigurarea protecţiei împotriva scurgerii de informaţii privind viaţa privată;
• investigaţii privind împrejurările pierderii unor documente şi acte personale, precum şi obţinerea acestora din arhivă;
• protejarea proprietăţii intelectuale – a dreptului de autor, a mărcilor înregistrate şi a patentelor;
• verificări patrimoniale, cercetări ipotecare, cadastrale, testamentare, auto etc.;
• consultaţii în domeniul detectivistic şi juridic;
• alte investigaţii la cererea clientului.
Etapele procesului investigativ
1. completarea cererii de investigaţie de către client (formular investigaţie);
2. discuţii preliminare între detectiv particular şi client, cu privire la obiectul activităţii de investigaţie privată (consultanţă);
3. încheierea convenţiei scrise între detectiv particular şi client, conform prevederilor legale (contract);
4. pregătirea procesului investigativ de către detectiv particular în cooperare cu clientul;
5. derularea propriu-zisă a investigaţiei private;
6. întocmirea notei sau a raportului de investigaţie de către detectivul particular şi predarea acestuia clientului, împreună cu toate mijloacele de probă obţinute (foto, video etc.).